Menu desplegable

diumenge, 5 d’abril del 2020

SANT MARTÍ DE LLÉMENA - COVA DE ROCAFESA - MIRADOR DE ROCAFESA.

SANT MARTÍ DE LLÉMENA-COVA DE ROCAFESA-MIRADOR DE ROCAFESA.

DIA 26-01-2020,

Sortim una mica tard de casa, però per sort estem prop de la zona, arribem a Sant Martí de llémena (Girona), aparquem el cotxe als pàrquings del costat de la carretera del petit poble de la Vall del Llémena.
Son les 9:15 del matí i comencem a caminar del davant de l'ajuntament del poble, creuem la carretera direcció Nord i baixem cap a la riera del davant, passem per el passallís i tot seguit ens desviem cap a la dreta per la pista forestal que ressegueix la riera.  A uns 150 mts. trobem a la nostra esquerra una pista que ens portarà cap a una casa rural, Can Nerós, amb diferents edificacions, entrem dins la propietat (tot i que dubtem, ens vam guiar per algunes ressenyes que teníem) un cop dins continuem i ens endinsem a la dreta pel mig de les cases fins arribar a la part superior on hi ha el començament d'una pista de muntanya.
Un cop a la pista seguim les marques vermelles ,creuem un petit torrent i continuem fins a trobar una línea elèctrica, la creuem i seguidament hi ha un corriol que s'enfila amb bastant pendent però ens treiem algu de roba i amunt.
Continuem pujant i un cop veiem que el terreny planeja , trobem un encreuament que agafarem el de la nostra esquerra, es torna a enfilar i desprès trobem una marca en una pedra on ens indica a la nostra dreta on a pocs metres hi trobem la cova de Sant Martí o de Rocafesa, anem a investigar una mica la zona i aprofitem per agafar una mica d'aire.

Continuem la ruta tornant a agafar el camí d'on veníem i pugem amunt on trobem una grimpada per acabar de pujar al cim de la cinglera de Rocafesa, girem a la dreta i arriba un punt on trobem una pista perduda, el terra és de lloses de pedra ,sembla que en ens apartem de la cinglera, quan som al capdamunt agafem un corriol a la dreta i ens portarà directament al mirador de Rocafesa. Fem parada per mirar les bones vistes i fer quatre fotos i de pas menjar alguna cosa. Les vistes es pot veure desde la zona de Llagostera fins prop del Far, teníem un dia un pel tapat i ens limitava les vistes. Seguim la nostra ruta a continuació don veníem i trobem un lloc curiós amb tot de pedres al terra, una vegada hem passat girem avall a la nostra dreta, seguim el corriol fins a trobar una zona amb uns blocs de pedres. (Aquest punt es pot continuar seguint el camí passant els blocs fins a trobar el camí d'on hem pujat) El nostre cas va esser abans de trobar les pedres agafar un corriol avall on el camí és bastant perdedor fins que arribem a baix, el corriol té unes fites que no es veuen molt be, anem intuïnt el camí i arribem a una font-bassa de les cases que tenim per sobre nostre, continuem seguint direcció de baixada fins que arribem a sobre terreny de Can Peracaula, ens desviem de seguit a la dreta i en uns metres baixem feixes avall fins a trobar línea de telèfon, ens farà de guia tot i que no es un gran camí passem com podem i arribem a un punt que ens desviem a l'esquerra per passar un torrent i al pujar d'ell trobem l'ermita de Sant Nazàri, del S.XVIII, continuem a la dreta passem per el costat d'una altre casa sense entrar a la propietat i a uns 100mt. arribem a una pista mes bona que a la dreta, al cap d'un km. ens portarà fins al nostre punt de sortida.

Riera del Llémena des de sobre el passallís.

Grimpada al costat de la cova i abans
 d'arribar sobre la cinglera.

Panoràmica des del cim de la cinglera de Rocafesa zona de sobre la Cova.
Vistes de la vall del Llémena,cinglera de Sant Roc, el Far a la dreta, El Puigdafrou,
 Santa Bàrbara i fins i tot al fons es veu Les Agudes del Montseny.

Camí de lloses de pedra
a la part superior de la cinglera.

La Jordina fotografiant les vistes des del mirador de Rocafesa.

Panoràmica de les vistes des del mirador de Rocafesa.

Blocs de pedra sota la cinglera de Rocafesa.

Bassa de sobre les cases de la zona de sant Nazàri.